Årets kjendisutgave av Kompani Lauritzen er nå å se på TV2. For å sikre at TV2s fokus på bærekraft ble ivaretatt og at kjendisene ble fraktet trygt til Bømoen leir på Voss, ble Tide Buss valgt som samarbeidspartner.
Vi legger stor vekt på å initiere ulike tiltak som vil bidra til å gjøre TV-produksjon mer miljøvennlig og redusere utslipp. Valget av elektriske busser er ett element i vår bærekraftstrategi, og det var også én av grunnene til at Tide Buss ble valgt, sier produksjonssjef i TV 2, Kåre Fjeldsaa og understreker selskapets engasjement for en grønnere fremtid.
En spent gjeng
Kompani Lauritzen er et realityprogram der den tidligere fallskjermjegeren og proffsyklisten Dag Otto Lauritzen og hans trofaste og mer forsiktige følgesvenn Kristian Ødegård tar imot 14 kjendiser i en millitærleir. Her må rekruttene gjennomføre en rekke øvelser, der oberst Lauritzen og hans befaler setter reglene. En etter en må rekruttene forlate leiren - helt til en gruppe på fire gjenværende kjendiser blir sendt ut på et millitæroppdrag, hvor én av dem kommer tilbake som vinner.
Kjell Nesheim var den heldige bussjåføren som fikk frakte årets kjendiser fra A til Å. Han ble litt overrasket da han skjønte at det faktisk var kjendisene som skulle sitte på i bussen.
Jeg hadde fått for meg at jeg skulle frakte produksjonsteamet rundt slik at de ble kjent med nærområdet, men skjønte etter hvert at det var «the real thing». Så det var selvsagt litt spesielt, det er jo et fjernsynsprogram som skal vises til hele Norge, men veldig kjekt, sier han.
Hvordan vil du beskrive stemningen i bussen?
- Det var en veldig god stemning, men jeg merket også at det var mange spente deltagere. Jeg kan tenke meg at de har sett tidligere sesonger, så de visste kanskje litt hva de gikk til. Men hyggelige folk, og praten gikk lett.
Også fikk du hilse på Dag Otto Lauritzen, hvordan var det?
- Det var veldig kjekt, det. Jeg møtte han på det første stoppet, så jeg gikk bort og hilste på han og presenterte meg. Og det gjorde han også. Da tenkte jeg at «ja, jeg vet jo godt hvem du er», smiler Nesheim.
Service, fleksibilitet og punktlighet
Kompani Lauritzen blir produsert av Seefood TV for TV 2. På oppdraget for Kompani Lauritzen-innspillingen, ble det brukt en av Tide Buss sine elektriske turbusser.
- Vi ønsket oss elektriske busser som ikke går på bekostning av komfort. Dette er veldig praktisk med tanke på støynivå når vi filmer og tar opp lyd, men ikke minst med tanke på klima og miljø, sier produsent i Seefood TV, Inga Lund Bjørnsen.
Nesheim på sin side, gleder seg litt ekstra til å se programmet i år.
- Jeg har sett tidligere sesonger, men i år blir det ekstra kjekt både fordi det er spilt inn på hjemplassen min, men også fordi Tide er representert med en av sine flotte elektriske busser. Ja, jeg blir nok stolt av å se det, avslutter han.